dazaiinternete2.png  

Dažai internetu: išmaniai ir efektyviai

Prekes dažniausiai suprantame kaip daiktus parduotuvėje, kuriuos įsidedi į pirkinių krepšeli, atsiskaitai už juos kasoje ir sėkmingai naudoji. Bet yra galybė prekių, kurių nepavyksta taip paprastai įsigyti. Tokios prekės dažniausiai yra gaminamos, ruošiamos ar konfigūruojamos, pagal pirkėjo išsakytus pageidavimus. Pavyzdžiui: langai, durys, virtuvės baldai, minkšti baldai, žaliuzės, roletai ir t.t. Kitaip tariant nestandartiniai gaminiai t.y. visos prekės, kurių savybes galime pakeisti prieš įsigydami.

Prekių gamintojai neretai tokias prekes vadina parametrizuotais gaminiais (nestandartiniais). Dažniausiai tai yra prekės šablonas, kurį galima modifikuoti keičiant jo parametrus: ilgį, aukštį ar plotį, spalvą, audinius ir t.t. Deja tokių gaminių automatizuotas užsakymas nėra toks paprastas. Praktiškai visada galioja apribojimai maksimaliam ar minimaliam dydžiui. Itin dažnai reikia atsižvelgti į išimtis, kad būtent su tokiu gobelenu, maksimalus plotis yra daug mažesnis ar pan. O kai keliamas klausimas, kiek tai kainuos? Pasidaro viskas kur kas sudėtingiau.

Kaip tai susiję su dažų pirkimu? Kalba eina apie dažus kai klientas gali pasirinkti spalvą iš šimtų ar tūkstančių spalvų spalvyno. Problematika yra tai, kad tik pasirinkus spalvą paaiškėja, kokia dažų bazė bus reikalinga spalvos paruošimui. O skirtingos dažų bazės turi skirtingas kainas bei gali turėti skirtingus išfasavimus (talpas). Todėl iš pažiūros paprastas kliento pasirinkimas keičia net kelis prekės parametrus.

Tokiais atvejais dažų pardavėjai renkasi kompromisus t.y. iš vis nedaro automatizuoto užsakymo internetu arba išskaido spalvas pagal skirtingas bazes taip apribodami ir apsunkindami pirkėją. O jeigu kartais pirkėjas užsisako to ko negali pasiūlyti, pardavėjas ieško alternatyvių pasirinkimų pirkėjui - kompromisas. Visa tai priveda prie nepatogaus apsipirkimo klientui bei sukuria daug rankinio darbo pardavėjui įvedant tūkstančius prekių. Tiek pardavėjui, tiek pirkėjui tenka save riboti.

Svarbu ir tai, kad labai mažai programinės įrangos išvis turi galimybes priimti parametrizuotų prekių užsakymus. Paprastai ir el. parduotuvių kūrėjai nežino šios problematikos kol nesusiduria praktiškai. Sukurti tokį sprendimą gali trukdyti ir sistemų architektūra ar jų nelankstumas.

ecolabelDaniškų Flügger dažų pardavėjas UAB „Dekogidos prekyba“ kreipėsi į mus su prašymu sukurti internetinę parduotuvę, kurioje pirkėjai galėtų paprastai pasirinkti dažų spalvą, o internetinė parduotuvė tiksliai apskaičiuotų dažų kainą.

El. parduotuvei http://www.e-flugger.lt sukurti panaudojame DATALOGIC programinę įrangą su el. prekybos komponentais, kurių pagalba buvo sukurtas internetinės parduotuvės sprendimas standartinėms prekėms. Dažų su pasirinkta spalva (parametrizuotų prekių) užsakymo uždavinį nesudėtingai išsprendėme įdiegę prekių variantų bei kainynų modulius. Juos apjungėme bei papildomai sukūrėme spalvynų duomenų importą.

El. parduotuvėje www.e-flugger.lt atsirado galimybė pilnai įsigyti dažus su pageidaujama spalva. Pardavėjas naudodamasis sistema vos per 5 min gali lengvai patalpinti naujus dažus el. parduotuvėje, jiems priskirti spalvynus, o pirkėjai rinktis iš tūkstančių spalvų. Tuo pačiu užsakymu pirkėjai gali įsigyti ir dažams reikalingus gruntus, dažymo priemones ar kitas standartines prekes. Taupomas pirkėjo ir pardavėjo laikas, pardavimo procesas tampa efektyvesnis ir išmanesnis.

Akcentuojame, kad tokie ar panašūs sprendimai tinka praktiškai visiems prekių gamintojams, visoms gamybos sritims bei nestandartinių gaminių pardavėjams. Tokie sprendimai gali būti pritaikyti įvairioms, jau paminėtoms prekių grupėmis. Tuo esame tikri, nes turime patirties su nestandartinių roletų, žaliuzių, stiklo gaminių, baldų parametrizuotais užsakymais.